Floffys årsbästalista 2008

Jag kan väl egentligen bara säga att det har varit ett fantastiskt år rent musikaliskt. Själv ligger jag ju och skvalpar mellan indie, elektro och ibland techno, vilket gör det väldigt svårt att bestämma sig för hur just denna, TAjTa lista ska se ut. Jag menar, hur bra än Håkan Hellström är har han ingenting på TAjT att göra.

Så här kommer en TAjT blandning. Det bästa från 2008!(disclaimer: alla dessa låtar ärinte remixade/släppta under 2008, i know)

10. Metronomy – Radio Ladio

9. The Who – Baba O’Riley (SebastiAn remix)

8. The Mitchell Brothers – Michael Jackson (Calvin Harris remix)

7. Cut Copy – Lights & Music

6. Boys Noize – & Down (Siruismo VS Bois Noize remix)

5. Feist – 1,2,3,4 (Van She Technological remix)

4. MGMT – Electrical Feel

3. Danger – Revolte at 22h10
Danger har slagit ner som en bomb i världen. Första gången jag hörde revolte höll jag på att tappa hakan. Många fantastiska låtar och remixer senare står fortfarande mitt första intryck starkast kvar

2. Ben Mono – Jesus Was A B-boy (Moulinex remix)
Moulinex är helt enkelt the next big thing, så är det bara. Och den här remixen leker man fan inte med

1. Black Kids – I´m not gonna teach your boyfriend how to dance with you (The Twelves remix)
Jag plågas varenda gång P3 envisas med att spela originalet, som inte ens kommer i närheten av remixen. Fortsätter Twelves i den här farten kommer de invaderat varenda hörn på varenda dansgolv i hela världen

ps. har just nu lite problem att ladda upp filer. jag jobbar på detta och det kommer gå att lyssna på låtarna snart, så håll till godo

3 svar to “Floffys årsbästalista 2008”

  1. Tjao! The twelves toppar defenetivt min lista också! Black kids remixen är suverän! lika så yelle remixen! Och sedan deras två egna låtar when you talk och works for me! Defenetivt årets nykomling för min del!

  2. Trevlig lista, blev lite ledsen när länkarna inte pekade på en fil.

Kommentera

