Elis Week – Fred White aka DJ Kvasi

tajt-affish-6-2-09-fred-white1

Tvåa ut i uppladdningen inför Elis spelning på fredagens TAjT är Fred White aka DJ Kvasi!

Beskriv vägen fram till där du är idag.
Jag har dj:at i 20 år och spelat på klubbat och festivaler runt om i Europa. Bland annat Fusion och Vuuv Experience. 1992 var jag med och startade Arvikafestivalen och jag var tongivande i att föra in technomusik i programmet. Musiken har alltid funnits i mitt liv och jag är DJ varje helg, men det är inte förrän de senaste åren som jag har börjat att producera eget.

bild_2008_fredwhite1

Vad händer nu?
För tillfället jobbar jag stenhårt i studion parallellt med dj:andet. Under 2009 kommer jag att släppa en EP med tre låtar på Planet BEN Records och sedan ett fullängdsalbum under 2010. Man kan beskriva min musik som eftertänksam techno med klara influenser av 80-talsEBM.

Hur laddar du upp inför TAjT på fredag?
Jag laddar med att jobba i studion och spela en massa musik. Mina just nu TAjTaste spår är:
Style of Eye – The Big Kazoo
D-Nox & Beckers – Cala A Boca
Mario Miranda – Loca Banda (Ahmet Sendil Remix)
David Jones, Neuroxyde – Bakardi
DJ Tonka – Orca (Dub Remix)

Varför är det förbjudet att missa dig och Elis på TAjT på fredag?
För att jag är ruskigt het just nu! Men kanske framförallt – TECHNO!!!

Lyssna på Fred Whites januarimix på Soundcloud.

Kommentera

