Elis Week – Karl Johan

Tajt Affish 6-2 -09 Karl Johan
Näste Elismedlem till rakning heter Karl Johan och är producenten vi kan förvänta oss stora saker av under 2009.

Berätta. Vem är Karl Johan och hur hamnade du här?
Jag har producerat musik i över 10 år. Från början var det mjuk trance, men med åren blev det hårdare och snabbare. Enda fram till en dag 2006, när Fred White slängde in mig i sin bil och körde till Das Boot. Han spelade Oliver Huntemann för mig och efter det mötet har ingenting varit sig likt.

Efter att ha kommit i kontakt med rätt personer under ett par festivaler i Tyskland i somras har det börjat hända saker på riktigt. Min debutEP, ”Black / Purple”, släpptes på den tyska labeln Plastik Park och låg på Beatports top 100 progressive house lista i över 6 veckor, med bästa placering på 13:e plats. Dj:s som till exempel D-Nox, Jarome Isma-Ae och Slater listade ”Black” på sina egna topplistor. Jag har även släppt remixer åt Spiral Trax och Tribal Vision Records och kommer att följa upp succen på Plastik Park senare i vår. Just nu jobbar jag hårt på mitt debutalbum som kommer släppas på Spiral Trax senare i vår. Detta och ett ständigt utvecklande av mitt liveset kommer att ta upp större delen av våren för att jag under sommaren ska kunna dansa och leverera techno till världen.

karl-johan-press-foto

Hur skulle du beskriva din musik idag?
70-tals funk på elektroniskt vis.

Hur laddar du upp inför fredag? Varför kommer Elis på TAjT bli årets händelse?
Som uppladdning har jag låst in mig i studion och producerat på högvarv. Och såklart spelat shredding guitar på Arvikas egen School of Rock! Elis blir årets händelse för vi kommer att dansa och spela sönder hela Arvika på ett positivt sätt och skratta samtidigt!

Lista dina 5 TAjTaste låtar just nu.
1. Karl Johan – Min senaste låt
2. Tonka – Freeze
3. Nick Bugayev – Tricky (Karl Johan remix)
4. Atmos – To what my mind attend (Karl Johan remix)
5. Tiga & Zyntherius – Sunglasses At Night (Popof Remix 2)

För er som inte pallar att bärga er tills på fredag: lyssna på Karl Johans låtar och remixer på Soundcloud. Vi lovar – det är drevbra!

Kommentera

