Elis Week – Hagen

Tajt Affish 6-2 -09 Hagen
Imorgon smäller det! Men inte riktigt än. Vi ska hinna med två Elismedlemmar till.  Ikväll presenterar vi Hagen.

Så var det dags. Ge oss din livshistoria!
Min musikaliska resa började när jag i typ 10-årsåldern helt plötsligt fattade hur musik var uppbyggd. Jag satt och gapade i några minuter och började sedan lägga alla pengar på skivor och all tid på lyssning. Några år senare kom jag på att jag ville spela musik också. Satte mig vid ett trumset och började lägga beats. Sen hörde jag av en slump P3 Dans med Calle Dernulf och förstod direkt att det är här jag hör hemma. Via musikestet träffade jag Kerl och Martin Lindahl och förstod  att det fanns fler som jag! Raskt bestämde jag mig för att bli dj och inte ge upp förns världen är besegrad. Just nu residerar jag på Tiki Room i Arvika och Koriander i Karlstad och planerar för en soul-klubb som ska dra igång senare i vår.

dsc_00522

Vad kan vi förvänta oss av dig och Elis på fredag?
Jag spelar från det blötaste till det torraste av techno, med ren kärlek i grunden. Det kommer att bli en fantastisk resa i den elektroniska dansmusikens underbara värld! Vi är verkligen ett bra team som kompleterar varandra perfekt. Har även märkt att vi har en förmåga att förföra människor som inte är så vana dansmusik. Så till alla er som är sugna på nåt nytt också, missa inte era Arvikapôjker på topp!

dsc_0116

Hur har du laddat upp inför spelningen?
Jag har laddat upp med att lyssna på glittrande technomusik av alla de slag och med att släppa lös ett drev i Österrike.

Vilka är topp 5 tajtaste låtarna just nu enligt dig?
Raphaël Chandelier – But I Can’t
Plastic Sound – Satoshi’s Story
Alex Q – Mejis
Beckers & Hatfield – You’re Not Me (Boris Brejcha Remix)
Samuel Brunel – Visage

Drevet gick när Hagen spelade i Österrike. Vi lovar detsamma på fredag. Lyssna in dig på hans mixset här och peppa, peppa, peppa!

Kommentera

