Oh sinnerman, where you gonna run to?

Den elektroniska scenens storhet tills trots är några av mina absolut bästa dängor icke-elektroniska. I väntan på att jag tar tag i mig själv och börjar producera egna remixer på mina favoritlåtar är jag utelämnad till att någon annan ska göra det åt mig.

Introt till Nina Simones tolkning av den amerikanska folksången Sinnerman är storslaget. I Felix Da Housecats remix är det inte bara en fantastisk låt, utan också en oerhörd dansgolvsvältare. Det är det inte bara vi på TAjT som tagit fasta på, utan till exempel också byrån som gjort nedanstående reklamfilm.

Nina Simone – Sinnerman (Felix Da Housecat’s Heavenly House Mix)

Visit Felix Da Housecat’s myspace and Nina Simone’s official website.

Kommentera

